Home Learning

Jadual Harian / Schedule

Tiap-tiap tahun kami buat jadual kasar and how to go about our days. 

Di bawah adalah jadual tahun 2018 masa saya homeschool Haris 9 tahun, Hana 5 tahun dan Aqeel 3 tahun. Masa ni hantar Haris dan Hana ke KAFA waktu pagi. Tapi Haris sampai setengah tahun je ke KAFA sebab ramai pelajar perempuan dari lelaki so Haris mula homeschool dari pagi.

Untuk Haris, hari perlu mula dengan practical life dulu. He has to make things first, lepas tu baru kami buat hafazan dan tilawah. Ambil Hana, dan homeschool lepas lunch. We pretty much stick to this schedule throughout the year. 

Rutin yang berjaya kami buat tahun 2018 adalah ke masjid setiap Khamis malam. (berterusan hinggalah 2019. and I’d recommend this to everyone)

Untuk tahun 2019 pula, rutin kami banyak bertukar, due to playgroup and me teaching in a school. Aktiviti dengan Aqeel banyak tergendala. Not really stick to the schedule. Haris dan Hana masuk sekolah. Sekolah mula 8 pg hingga 4 ptg.

Tahun ini, kami homeschool di perantauan. Jadi jadual lebih kurang macam ni. Sekarang tengah summer jadi masa maghrib dan isya lambat. 

Saya hanya share jadual anak-anak sebab jadual saya dan suami agak details jadi tak dibuat bersama. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.